10 Ağustos 2014 Pazar

Gittik Geldik.. Venedik & Murano ve Burano Adaları..

Daha Venedik seyahat planı ortalarda yokken. Burano ve Murano adalarının fotoğraflarını görüp o rengarenk evlere hayran kalmıştım. Görülecek yerler listesine eklemiştim. Süremiz olduğundan her gün bir ada şeklinde gezdik. Rahat rahat tadını çıkararak. 3. ve 4. günlerde. İkinci günde yağmur sebebi ile gidip geri döndüğümüz Murano'ya gittiğimizde yine yağmur vardı. Ama hava çok sıcaktı ve gezmeyi engelleyecek bir durum yoktu.

Cam fabrikaları ve cam işçiliği ile ünlü ada dünyanın en önemli cam üretim merkezlerinden biri. Dünyada ilk ayna ve gözlük camı üretimi burada yapılmış. Cam üfleme ve vitray konusunda da çok meşhur. Bir cam fabrikasının gezisine katıldık. Cam ustası bir dakika içinde şaha kalkmış bir at figürü yaptı. Sadece bir dakika !!!  Zaten sokaklarda gezerken dükkanlarda satılan takı, ve objelerin işçiliğine hayran kalıyorsunuz. Ama çok fazla Çin malı ürün satışı var. Çin malları ile orijinal Murano camları arasında benim bile gözle görerek almadığım bir fark var. Renk, parlaklık, doku tamamen bambaşka..

Sokaklarda gezip dükkanları talan ettikten sonra. Öğlen yemeğini buranın ünlü bir restaurantında yiyerek Otele geri döndük. Ve yine Venedik ana karada gezmeye devam ettik.

Aşk Şehri Venedik..

Yağmur çamur demeden..

Ve Burano...

Venedik'teki 4. günümüzde gittiğimiz rengarenk evleri vaporettodan görmeye başladığımda, '' Hadi artık yanaşsın inelim '' diye heyecan yaptığım yer..

Kelimenin tam anlamı ile hayran kaldım.. 5 kilometrelik küçücük bir ada. Minyatür Venedik..  İki katlı bitişik nizam evler, süslü balkonlar, muhteşem güzellikteki kapılar.. Hediyelik eşyacılar. Yol üstü cafeleri...

Turizmden önce geçimini balıkçılıkla sağlayan bir ada.. Şuan turizm cenneti. Belediyeden izin almadan evleri boyamak, rengini değiştirmek mümkün değilmiş. Ayrıca çok güzel dantel örtüler ve ürünler var.. Bence Burano'yu gitmezsen Venedik'i  görmenin bir anlamı yok :)

Fenerbahçeli olduğu belli oluyor mu :)