8 Eylül 2014 Pazartesi

Bir Emzik Bırakma Hikayesi..

Önce alıştırmaya çalıştım bakınız TIK ve TIK..
Sonra baktım çok alıştı.. Sardı korkular gelecek yıllar :) TIK 

Korkacak bir durum yokmuş.

2 aylıkken başladığı emzik serüveni 2 yaşındayken bitti. Aslında emzik bıraktırmak gibi bir planım yoktu. Hatta bu derse henüz çalışmamıştım. Diğer annelerin tecrübelerini okumamıştım. Defne Nil emzik ve biberon almayınca benim için bir ilk yaşanmıştı. Emzik nasıl bıraktırılır. Kocakarı yöntemleri ile mi? Yoksa bilimsel yöntemlerle mi? Doktorlar ne tavsiye eder, gerçekten ben daha dersime hazır değildim. Taa ki bir akşam evde bulunan 3 emzikte aynı anda kaybolana kadar :)

Hali hazırda 3 emzikle yaşıyoruz. Niye 3? çünkü stoklu çalışmayı seviyoruz :) Şaka bir yana sürekli kaybolan emzik yüzünden birden fazla emzik kullanıyorduk. Uyku saati gelince evde bir emzik arama seremonisi oluyordu. Ben Ömer'e Ömer bana, sonra Defne'ye herkes birbirine aynı soruyu soruyordu. Zeynep Lâl 'in emziğini gördünüz mü?

Oyuncak kutusu, buzdolabı rafı, banyo dolabı, kirli sepeti, ablasının oyuncak el çantaları, koltuk altları, minder araları emziklerin ikamet etmeyi sevdiği mekanlar.. Baktık evde bulamadık. En son arabada elindeydi diyerek arabayı aramaya, otoparka indiğimizi bilirim :) Velhasıl o emzik bir şekilde bulunuyordu.

Bir hafta önce o emzik bulunamadı!!!!

Zeynep Lâl her zamanki gibi yatağına yattı, sütünü içti. Baktı sütün arkasından emzik verilmedi. ''Emmik ver'' dedi  Aramaktan iflahımız kesilmiş bir şekilde  ''Yok emzik, bulamadık nereye koydun kalk sen bul'' dedim. Belki koyduğu yeri hatırlar diye düşündüm. Kalktı aradı bulamadı. ''Yok'' deyip yattı.. Bir süre ''emmik, emmik '' diye ağladı, ağlamadı aslında daha çok mızmızlandı. Uykuya geçmesi zor oldu tabi.. Döne döne, uflaya puflaya, arada ağlayarak uyudu.

O gece benim aklıma emzik bıraktırma gibi bir fikir gelmedi. Sabah uyanır, dışarı çıkar yeni bir emzik alırım diye düşündüm.. Ama Ömer'le zor uyudu diye konuşuyorken. Ömer ''fena alıştı emziğe bıraksın artık'' dedi.. Bende jeton düştü. Evet bu emziği bıraktırmak gerekiyor di mi? :))

O gece emziksiz ilk geceydi.. Gece çok sorun yaşamadık. Standart rutininde kalktı sütünü içti. Sütü bitirince hemen emziğini veriyorduk. Vermedik ama uyumaya devam etti.

Ertesi gün öğlen uykusu zamanı gelince evdeki emziklerden biri bulundu ama vermedim. Yine uykuya dalması her zamankinden uzun sürdü, arada ağladı yok emziğini bulamadık dedim yine.. Uzun sürdü ama uyudu.

İkinci gece emziksiz yattı. Ömer yatırdı. Uyuduğunu zannetmiş, meğer uyumamış. 10 dakika sonra Ömer'in peşinden salona geri geldi :) Yeniden odaya yolladık. Gitti biraz ağladı, mızmızlandı uyuyamadı geri geldi. Büyük yatak dedi. Bizim yatağa gitti döndü döndü uyudu..  İkinci gecede nispeten sorunsuz geçince emzik olayı büyük ölçüde bitti diye düşündüm. Meğer üçüncü gece varmış :)

Üçüncü gece 21:15 te başlayan uykuya geçme macerası 22:30 da son buldu. Ömer dışarıdaydı, Zeynep Lâl sürekli ağlıyordu. Uykuya bir türlü geçemedi. Ömer o gün geç gelecekti. Kızlarla tüm gün ben ilgilenmiştim. Sabır sınırlarım zorlanıyordu. Babaya paslayamadım.  Artık biraz daha uyumazsa veririm emziği diye düşünürken, Ben pes etmeden o pes etti. Çok şükür sızdı.

Dördüncü gün gündüz ve gece uykuya geçişi çok kısa sürdü. Demek ki emzik bırakma işinin en önemli günü 3. günmüş diye düşündüm..

Başka bir bebekte emzik gördüğünde ne olacağını merak ediyordum. Parkta bir bebekte gördü. İlgilenmedi. Çünkü Zeynep Lâl emziği daha çok uykuya geçiş aracı olarak kullanıyordu. Gündüz uyanıkken parkta bahçede emzik istemezdi. Sadece uyuyacağı zaman, yada çok hırçınsa sakinleşsin diye ben veriyordum.

Emziği delme, Acı bir şey sürme, emzik emmeyen arkadaşlarını örnek gösterme, çöpe atma, küçük bir bebeğe hediye etme gibi yöntemlere gerek kalmadı. Emzik kayboldu bulunamadı. Üç gün direndi. Dördüncü gün bitti gitti...

Darısı tüm bırakmak isteyenlerin başına ...

Bu fotoğrafta burada dursun...








11 yorum:

Aktuelmoda dedi ki...

Darısı başımıza o zaman ;) çok düşkün değiliz ama işte uyku öncesi ve gece uyandığında çok iyi oluyor,tez zamanda bırakıla..İnşallah bizim ki de sizinki gibi kolay olur Seyhan'cım..

Kerime Günaydın dedi ki...

oyy maşallah Zynep Lal'e. Ela'da uykuya geçişlerde kullanıyordu. biz 1.5 yaşında bıraktırdık dişlerinin yapısı için. dediğin gibi 3 gün çok zor oldu. ben işitme engelli olduğumdan kayınvalidem sağolsun o başardı :)

Kerime Günaydın dedi ki...

oyy maşallah Zynep Lal'e. Ela'da uykuya geçişlerde kullanıyordu. biz 1.5 yaşında bıraktırdık dişlerinin yapısı için. dediğin gibi 3 gün çok zor oldu. ben işitme engelli olduğumdan kayınvalidem sağolsun o başardı :)

Adsız dedi ki...

Ne kadar şanslı olduğunuzu bir bilseniz :) bizde yeni bıraktık ama bizimki resmen emzik bırakma savaşı oldu sadece uyurken kullanıyordu kolay olur derken geceleri 3 saat aralıksız ağladığı zamanlar oldu ben pes ettim daha 2.gün verdim emzigini ama kücük hanım almadı bu seferde çok şükür geçti ama ömrümün yarısı gitti :)

Gülşah dedi ki...

Ne kadar şanslı olduğunuzu bir bilseniz :) bizde yeni bıraktık ama bizimki resmen emzik bırakma savaşı oldu sadece uyurken kullanıyordu kolay olur derken geceleri 3 saat aralıksız ağladığı zamanlar oldu ben pes ettim daha 2.gün verdim emzigini ama kücük hanım almadı bu seferde çok şükür geçti ama ömrümün yarısı gitti :)

Etkaca dedi ki...

Etka da ilk aylarda almadı emzik, sonra 6-7 ay civarıydı,verelim bakalım ne yapacak dedik, bir tuttu ama anlatamam. Gece uyanıpnemzik aradı falan, birkaç gün böylw sürdü baktık müptelası olacak bizim oğlan hızla ortadan kaldırdık:)) sizin de süreci kolay atlattığınıza sevindim :)

annesiningülü dedi ki...

az önce biz bu kıza nasıl emzik bıraktıracağız diye düşünüyordum :D
bu gece ben yoktum babası uyuttu emzik almamışlar yanına, gündüzde uykuya emziksiz daldı, ne dersin? olur mu?
sabrım yeterse vermem ;) haber veririm sonucu ;)

Seyhan dedi ki...

Hasibecim 3 e kadar yolu var.. Ben yazdığım gibi an bir kararla başladım. Yoksa uyurken çok rahat oluyordu. O zaman darısı başınıza diyorum :)

Seyhan dedi ki...

Kerimecim siz erkenden halletmişsiniz süper olmuş.

Öpüyorum çok

Seyhan dedi ki...

gülşah merhaba ,

Bazı çocukların tepkisi daha belirgin oluyor. Zeyno 3. gün gerçekten zorladı 1,5 saat sürdü uyuması. ama 3 saat sürseydi bende verirdim kesin:)

sevgiler

Seyhan dedi ki...

etkaça çok güldüm ya ..

baktım papuç pahallı diyorsun yani.. Alışacak gibi başlamadık hiç ..

İyi etmişsin boşver zaten düzeni oluşan bir çocuğa aylar sonra emzik vermek gereksiz bence iyi olmuş..

sevgiler

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...