11 Eylül 2014 Perşembe

Kardeşler Aynı Odada Yatmalı mı?

Uzun zamandır kafamda dönüp duran bir soruydu.. Kardeşler aynı odada yatmalı mı?

Zeynep Lâl bir süredir bebek karyolasında yatarken rahat edemiyormuş gibi geliyordu. Ablasının ve bizim yataklarımızda uyuduğunda yataktan düşme gibi bir sorun yaşamamıştık. Artık 2 yaşında olduğuna göre, büyük yatağa geçme zamanı geldi diye düşündük. (ablası da 2 yaşında büyük yatağa geçmişti ) Biz düşünmeden önce Defne Nil bu konu üzerinde yeterince düşünmüş olacak ki. Sürekli Zeynep Lâl 'le aynı odada yatalım. Bize ranza alın. Ben üstte yatacağım. Aynı odada uyuyalım. diye resmen başımızın etini yedi. Yakın çevremizde ranza kullanan biri yok ama ranza olayına takmıştı.

Ömer ranza konusunda olumsuzdu. Ben yerden tasarruf olur diye sıcak bakıyordum. Ama biraz nette araştırıp yorumları okuyunca soğudum :) Fikrimi Zeynep Lâl'e yeni bir yatak alıp ablasının odasına kurmak olarak değiştirdim. Ama Defne Nil kendisine de yeni yatak hayalleri kurunca, Ömer ikisine de alalım boş ver dedi. Ve bize İkea yolları göründü. Normalde Defne Nil'in odasında İkea Mınnen modeli vardı. Alırken çok beğenmemize rağmen, kullanırken gereğinden fazla büyük olduğunu düşündüğüm bir yatak. (90x200) Defne Nil resmen içinde kayboluyordu. Aynı modelin uzayabilen şeklini almayı düşündük, son anda vazgeçip Sundvık modelinde karar kıldık. Yatakların yanında bir kitaplık daha aldık. Ve yatakları Zeynep Lâl'in odasına kurduk. Kitaplığı Defne Nil'in odasına. Zeynep Lâl'in odası uyku ve giyinme odası. Defne Nil'in odası, oyun odası oldu..



Aynı odada ilk gece 

Yataklar kuruldu kurulmasına ama, kafamda bazı sorular vardı. 
Zeynep Lâl  gece çok kalkıyor. Ablasını uyandırırsa. 
Yada okullar açılınca Defne Nil erken kalkınca kardeşini uyandırırsa. Takmışım bir uyanma durumuna, kim kimi, ne zaman, nerede uyandıracak :) 

İlk sorunun cevabını aldık. Defne Nil çok ağır uyuyormuş ama biz bunu bilmiyormuşuz :) Zeynep Lâl gece kırk kere kalkıp, özellikle emzik bırakma aşamasında ağlayıp zırlarken bile uyanmadı. ''Kıçında pireler uçuşmak'' tabiri tam Defne Nil içinmiş :) 

İkinci sorumun cevabını okulumuz açılınca 15 Eylülde alacağım.. Ama şimdilik iki kardeş aynı odada güzel güzel uyuyorlar. 

Yaz tatili boyunca öğlen uykularına ikisini de beraber yatırmaya çalıştım. Defne Nil bazen uyumak istemediğinde çok ısrarcı olmadım. Kardeşini uyuturken o beni salonda, yada odasında bekledi. Tabi bu durumdan Zeynep Lâl'in haberi yoktu. O ablasını odasında uyuyor sanıyordu. Uyumakta direnirse ''bak ablan uyudu hadi kapat gözünü'' diyerek ikna ediyordum. Aynı odada yatmalarının ilk dezavantajı bu oldu. Zeynep Lâl ablasını yatakta göremeyince '''abla yok'' diyor :) Yani ablam uyumuyor ben niye uyuyorumun kısa versiyonu :) Bu durumu Defne Nil'e  anlattım. ''Kardeşin uyuyana kadar sende yat, sonra kalkarsın''dedim. Çoğunlukla kardeşinden önce uyudu :)) Zaman zaman kardeşi uyuyunca sessizce salona geldi..

Gelelim oyun odasına. Defne Nil'in eski yatağı hala odada. Çalışma masası, kitaplar ve tüm oyuncaklar bu odada. Oyun odası için şöyle iki kural koyduk. 

1) Odanızı istediğiniz kadar dağıtabilirsiniz. Ama salona oyuncak gelmeyecek. Kurar ihlali çok fazla oluyor :)
2) Oyun odası akşam yatmadan ertesi güne hazırlık için toplanacak. Yada gün içinde çok fazla dağıldıysa arada yine ufak toparlamalar yapılacak. 

Kurallar nispeten işe yaradı. İlk bir kaç gün Defne Nil oyun odasını hala kendi odası zannetti. Zeynep Lâl dağıttığında, yada etkinlik yaparken karıştığında odadan çıkartmak istedi. Kendisini uyardım. ''Burası artık ortak alanınız kardeşinde istediği gibi kullanacak. Eğer eşyalarının karıştırmasını istemiyorsan odalarınızı, kitap ve oyuncaklarınızı ayırabilirim'' dedim.  Her seferinde yeni halini istedi. 

Arada oda toplama kısmında Zeynep Lâl mızıkçılık yapınca. Hemen biz destek olup, durumu kurtarıyoruz. 

Velhasıl 3 haftadır aynı odada uyuyorlar. Kardeş kardeş, mışıl mışıl... 

Muhtemelen bir sorun olmazsa ilkokula kadar böyle devam eder. Defne Nil'in ders çalışmasını engelleyici bir durum oluşursa odaları ayırmayı düşünebilirim.. Onuda zamanı gelince inşallah yaşayıp göreceğiz.

İşin mahremiyet, kişisel alan, konuları var. Biraz okuduğum kaynaklardan bahsederim. Bu da devam postunda olsun.. 


Onlar uyuyana kadar odada bekleyen ve bu sırada çay molası veren anne :)
#kardeşşart demiş miydim :) 

6 yorum:

defne dedi ki...

bir güzel yazı son saniyede nasıl mahvedilir? cevabı ben doğurunca bakacak olan sevgili blog sahibine hemmen soruyoruz 😊😊😊

Seyhan dedi ki...

Güzel güzel yazmış sonunda bir çuval inciri berbat etmişim yani 😁😁 bakamayan bana getirsin aradan üçüncü bebeyi çıkartırım artık 😂😂😂

Deniz dedi ki...



Çok iyi olmuş :) Biz de evlenene kadar kardeşimle böyle karşı karşıya yattık , çok zevkli

yazar oku dedi ki...

çok güzel. :)

Yağmur Serhat dedi ki...

Çok tatlılar Allah bağışlasın :) Maşallah.
Sizi takibe aldım, bende bloguma beklerim ..
http://yagmur-serhats.blogspot.com.tr/

Seyhan dedi ki...

Sağol Denizcim bizde ablamla aynı odada kalmıştık. Keyifli bir şey :)

Yazar oku teşekkürler

Yağmur Serhat çok teşekkürler geliyorum hemen :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...