31 Ekim 2014 Cuma

Tarihe Not: Zeynep Lâl Okullu Oldu..

  

SuperFit yazımda kızlara anaokulu ayakkabısı arıyorum diye yazıp ufaktan çıtlattım :) İnstagramdan takip edenler zaten biliyor. İki numaram Zeynep Lâl'im 14 Ekim itibari ile yarım gün anaokuluna başladı. Okula başlama dönemi her anne-baba ve abla için biraz kafa karışıklığı :)  Bizim aklımızda da soru işaretleri vardı.Erken mi? Hazır mı? Hangi okul? Oyun grubu mu? Yarım gün mü? Neyse ki cevaplarını bulmamız çok zor olmadı.

  • Zeynep ablasından dolayı okul kavramını biliyor. Okula gitmek, okuldan gelmek. Orada eğlenmek, eve yaptığı faaliyetleri getirmek hep ablasından aşina olduğu şeyler. Zaman zaman Defne Nil'i okuldan ikimiz alıyoruz. Ablasını almaya gittiğimizde Zeynep'i okuldan ayırmamız çok zor oluyor :) Hatta geçenlerde Defne Nil'in okul müdürü ile bir görüşmem vardı. Zeynep o sırada okul psikologunun odasında zaman geçirdi. Görüşme sonunda psikologumuz ''Bence Zeynep'i de ablasının yanına alalım, okula hazır dedi'' :) bu cümlenin karar vermemde pozitif etkisi oldu.
  • Yine Zeynep başka yetişkinlerle zaman geçirmeye alışık. Genelde işim olduğunda Babaannesi, Leyla yada  Füsun'la kalıyor.  Onlarla kaldığı zamanlarda çok sorun çıkarmadığından bunu da artı bir özellik olarak düşündüm.
  • Anneli oyun grubu için bence yaşı büyük. 2 yaş dönemimde pek çok çocuk gibi her şeyi kendisi yapmayı istiyor. Onun için benimle bir etkinlik yapmasındansa, tek başına bireysel bir şeyler yapıyor olmasını tercih ettim.
  • Defne Nil kardeşinin kendi okuluna başlamasını çok istedi ama, Zeynep  Lâl'i ablasının okuluna vermedik. Çünkü bu yaş için, çok daha az mevcutlu ve eve yakın olan butik bir okula gitmesi daha mantıklı geldi. Zeynep Lâl için önceliğim keyifli zaman geçirmesi ve iyi bakılması. İngilizce ve matematik öğrenmese de olur :) Ama okulumuzda eğitim konusunda gerekli hassasiyet mevcut. 4 sınıfı bulunan sevimli, minik bir okul. Şimdilik negatif bir durum yaşamadım. Okul aynı zamanda Peri'nin iki yıl devam ettiği, az çok Leyla'dan duyup bildiğim bir okul olunca karar vermem kolay oldu.
  • Normalde 9-13 arası olan yarım gün okul saatlerini biz kendimize göre düzenledik. Kahvaltısını evde yapıp 10 gibi okulda oluyoruz. Ve öğlen yemeğini yemeden 12 gibi alıyorum. Bu durumda 2 saat oyun oynayıp eve gelmiş oluyor. Şimdilik kış dönemi için yeterli bir süre. İlerde daha çok kalmak isterse arttırabiliriz.


Yaklaşık 3 haftadır mutlu bir şekilde okuluna gidiyor. Çok ilgili iki öğretmeni var. Sınıf mevcudu 7 kişi. Dün almaya gittiğimde koridorda sesini duydum. ''çocuklay neyeye giyoyuz'' :) Akşam evde bizede ''Çocuklay'' diye seslendi.. Öğretmencilik oynamaya başladı anlayacağınız.


  • Okulun facebook sayfasında paylaşılan fotoğraflarda hep çok mutlu.
  • Salı günü Cumhuriyet bayramı törenine katıldı. Gizlice izledim. Çok keyifli bir şekilde bağırarak şiir okuyormuş gibi yapıyordu :)
  • Her sabah Zeynep'i okula bırakıp hemen yanındaki cafede oturup çıkış zamanının gelmesini bekliyorum. Henüz durmuyor yada ağlıyor gelin alın diye aranmadım.
  • Öğretmeni çok güzel makas ve kalem kullandığını söyledi. Ve dün yaprak baskı yapmışlar çok başarılıydı dedi. Evet onun ablası var demekle yetindim. Evet onun ablası var. Onun için her şeyi bir tık önde gidiyor. Okula başlama yaşı bile :)  
Okula başlama yaşı, okul seçimi, okulda kalma süresi her çocuk ve her aile için farklılık gösterecek bir şey. Ben kısaca bizimkinden bahsetmek istedim. Umarım hep keyifle devam ederiz.


Göbek adı: Mutlu Maymun :)




4 yorum:

Feza Kıral dedi ki...

hayirli olsun , gercekten de cok mutlu gorunuyor. 2 yasinda 2saatle baslamasi 3 yas sonrasi tam gun icin de guzel bir alistirma sureci olur.

hep mutlu olsunlar kuzucuklarimiz....

Deniz dedi ki...

O da büyüdü be :)) Vay zaman vay

Jale güney sun dedi ki...

Bence de saatleri kendinizin ayarlaması iyi olmuş. Biz de öyle yapıyoruz. Haftada 2 gidiyor şimdilik. Ama haklısın orada çok mutlular. Sosyalleşmeleri ve bireysel olarak bir şeyler yapıyor olmaları çok iyi. hayırlı olsun diyelim.

Noni Akgüngör dedi ki...

Hayırlı olsun Seyhan'cığım, gerçekten de prenses çok mutlu görünüyor maşallah ona :) Biz My Gym'e gidiyoruz, Nil bezi hala bırakmadığı için cesaret edemedim yarım gün okula vermeye, bakalım darısı bizim başımıza inşallah :)
Öperim kocaman...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...