18 Aralık 2014 Perşembe

Emanet...

Defne Nil bir süredir ölüm ve ölünce ne olacağı konularına kafa yoruyor. Ne denmesi gerektiğini henüz araştırmamıştım. Kısa cevaplar verip konuyu geçiştirip zaman kazanmaya çalışıyordum.

Okuldan aldım, cimnastik dersine gidiyoruz. Sürekli konuşuyor. ''Anne siz ne zaman öleceksiniz, ben yaşlanmanızı ve ölmenizi istemiyorum'' diyerek konuya girdi.

Daha ölmemize çok var, sen bunları düşünme önce çok yaşlanmak gerekiyor dedim.  Konuyu kapatmaya çalıştım.

Israrla sordu ''Ne kadar yaşlanmak gerekiyor''

Ailedeki bizden daha yaşlı ve sağlıklı bireyleri saydım. Büyükannen , anneannen, babaannen, dedenlerden bile çok yaşlanmak gerekiyor dedim. Daha çok var yani sen bunu düşünüp üzülme bence dedim.

Ve can alıcı cümle geldi.

Peki siz ölünce Zeynep'e ben mi bakıcam!!!

Gözlerim buğulandı, yaşlar süzüldü. Ne diyeceğimi bilemedim. Birkaç saniye düşündüm.

''Evet'' dedim.

''Tamam'' dedi sustu.

Vasiyet gibi bir şey oldu, çok kötü oldum. ''Tamam'' demesine sevindim. ''Evet'' diyerek şimdiden omuzlarına koca bir yük mü koydum acaba dedim. Kolay ölümler ülkesinde, ben yine erken ölmekten çok korktum. Gazdan ayağımı çektim. Camı açıp biraz hava aldım.



*Çok iç açıcı bir yazı olmadı. Bloga yazıp yazmamakta kararsız kaldım, ama unutmak istemedim.. Tarihe not olarak burada dursun....





11 yorum:

Deniz dedi ki...

Canım ya... Zor bir an olmuş senin için

turkuaz kıyılar dedi ki...

Offf"...
Benimde gözlerimden yaşlar süzüldü inan...
Bir de ölümün ne zaman geleceğinin bilinmemesi, her an olabileceği gibi bir durum var tabii ama el kadar çocuğa nasıl anlatacaksın ki...
Ege Bahar dedesinin öldüğüne kendi kanaat getirdi. öYle korktum ki ölümü kötü etkileneceği bir şekilde, yanlış bir biçimde anlatırım diye. Her defasında çok uzaklara gitti dedim sadece. şİmdi diyor ki cennette dedeme kavuşacağız anne. Hep Yüzümü çevirip evet kızım diyorum gözlerimden yaş süzülürken.
Allah sıralı ölüm versin, kimseyi evladıyla sınamasın...
öperim hepinizi canım...

AdanınAnnesi dedi ki...

gözlerim doldu...

Şafak KaradenizKilimcigöldelioğlu dedi ki...

canım tam da ölümü konuşup buna kafa yordukları dönem bu dönem galiba. Ege de sık sık ölümü soruyor onunla ilgili konuşuyor

annesiningülü dedi ki...

ne hissettiğini anlayabiliyorum :(

Seyhan dedi ki...

Evet Denizcim zaten sulugözüm 😔😔😔

Seyhan dedi ki...

Ah Özlemcim sizde yakın zamanda yaşanan kayıpta var. Tabi zaman kavramı yok heran herşey olabilir hele Türkiyede ekmek almaya giderken ölürsün bile. Ama korkutmamak için hep yaşlanınca ölünecek gibi anlatıyorum belki hata yapıyorum :((

Seyhan dedi ki...

Ah Emrecim ben bir kaç gün kendime gelemedim

Seyhan dedi ki...

Yaşla ilgili galiba yoksa yakın çevremizde bir kaybımız olmadı çok şükür bilmiyor yani.

Seyhan dedi ki...

Baharcım hep kötü birşey olacakmış gibi bir his var bende. Hiç normal değil aslında

defne dedi ki...

bende de aynı his var, hepimizde vardır sanırım :(( Çocuk yapmak kolay daa sonrası...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...