27 Aralık 2014 Cumartesi

Mahallenin En Mutlu Bebeğinin Uyku Seti Lansmanı..


Uyku biraz uyku bütün isteğim buydu :) 

Defne Nil doğduktan sonra özellikle ilk bir kaç ay, zombi gibi gezdiğimiz doğrudur. Derin uykuya geçme süresi çok uzundu. Tam uyudu hadi yatalım derken yatağa başımızı koyar koymaz uyanırdı. Bir saat fazla uyuyabilmek için yapamayacağım şey yoktu. Panjurları kapatır. Kalın perdeleri çeker ortamı çok karartırdım. 6 aydan sonra nispeten düzeldi. Çok çok iyi olmasa da 2-3 saat kesintisiz uyuyorduk. 28 ay boyunca anne sütü aldı ve emmek için sık sık uyanırdı.. Kendi kendine uykuya geçmesi sanırım 3,5 yaşına kadar sürdü. Sonra Zeynep Lâl geldi ve tam bitti derken sıfırdan başladık :) 

Ufak bir hesap yaparsak Ömer ve ben 6 yıldır uykusuzluk çekiyoruz :) 



Gün yayıncılık  Mahallenin En Mutlu Bebeğinin Uyku Kitabı satışa çıktığında Orhan'a '' imdaaat Zeynep bizi uyutmuyor''  demiştim. Ve sağ olsun kitabı lansmandan önce bana ulaştırmıştı. Okumuş ama notlarımı blogta henüz paylaşmamıştım.

Bizim asıl sorunumuz gece beslenmesi için en az 3-4 kez kalkmasıydı. Her seferinde hazırladığımız sütün tamamını bitirdiği için aç bu çocuk, aç onun için kalkıyor diyorduk. :) Oysaki kitapta tavsiye edilen ''Askıya Alma'' yöntemini denedim ve sütü içmeden de uykuya daldığını gördüm tamamen alışkanlıktan uyandığını düşünüyorum. Yöntemi denemeye devam. Kalkış sayısını 2 ye indirsem bu bile benim için yeterli olacak.. 

24 aralık Çarşamba günü Gün yayıncılığın Mahallenin En Mutlu Bebeğinin Uyku Seti lansmanına katıldım. Ortaköy Feriye Sinemasında uyku setinin dvd gösterimi yapıldı. Buyurun fragmanı 





Kitapta en çok ilgimi çeken cümlelerden biri .. İnsan yavrusunun doğumdan sonra ilk 3 ay büyümeye devam eden bir cenin olduğuydu. Dünyaya, anne babasına, ve ortama alışması üç ayı buluyordu. Ve bu ilk 3 aylık dönemde bebeği sakinleştirmek için yapılması gereken 5 önemli kural vardı. 
Kundağa sarma, yan yatırma, beyaz gürültü denilen sesleri dinletme, sallama, ve emme refleksi. 

Ve yine kitapta benim ilgimi çeken konu başlıkları:

Bebeğin daha uzun uyuyabilmesi için beslenmeden faydalanma teknikleri. 
Aynı yatağı paylaşmak harika bir fikir mi yoksa riskli mi? 
Gece terörü nasıl engellenir ?
Kaçınılması gereken uyku mekanları?
Doğum sonrası depresyon ve uyku ilişkisi 
Bebeklerde gece gündüz uykusu karmaşası nasıl önlenir?
Gün içinde yapılan şekerlemeler gece uykusunu nasıl etkiler? Kısa mesafede bile oto koltuğunda uyuklama sorunumuz var :( 
Bebeği kendi odasından çocuk odasına geçirme yöntemleri
Uyku rutinleri
Uyku konusundaki şehir efsaneleri
Hareketli bebeklerin bakınız Zeynep Lâl :) uykuya geçiş sürecini kolaylaştırma ip uçları



Ayrıca kitap okumaya zamanı olmayan anneler için dvd izlemek çok daha kolay olacaktır. Bunun için  Mahallenin En Mutlu Bebeğinin Uyku Seti annelerin işini kolaylaştırıyor. 



Davetleri için Orhan ve Deniz'e  
Hediyeler için  Gün yayıncılık, Phılıps ve Plan Toys'a teşekkürler ..





2 yorum:

Muge dedi ki...

Ne iyi ettiniz de geldiniz, aykalarınıza kaleminize sağlık. Sevgiler - Avent Annesi Müge - www.hamileveanne.com

Seyhan dedi ki...

Çok sağol Müge çok keyifliydi 😊😊

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...