7 Ocak 2015 Çarşamba

Toskana Gezimiz.. İlk Durak Pisa..

11-15 Aralıkta yaptığımız Toskana gezimizi sonunda yazmaya başladım.. 

Şarap sever bir aileyiz bilen bilir, bağbozumu bağbozumu diye Ömer'in kafasının etini yemişliğim vardır :) Bu konu üzerine çok film izlemişizdir. İzlemediyseniz tavsiyemdir. A good Year, Under the Tuscan Sun, Sideways, A Walk İn the clouds  ilk aklıma gelenler.
Yurt dışı olmasa bile, yurt içinde bir bağbozumuna mutlaka gitmek istiyordum. En son Venedik tatilimizde Toskana bölgesinde, minik bir işletmeye ait enfes bir şarap içmiş ve ben tüm kalbimle dilemiştim.



"Belki bir gün, hep istediğim gibi İtalya da bağbozumuna Toscana'ya gideriz.. Marco Felluga gibi küçük üreticilerin lezzetli şaraplarını tadarız kim bilir" 


Hayal edersin şanslıysan gerçek olur..


Malum çocuklar olunca onları bırakıp gitmek zor oluyor. Ömer, siz bu sefer kız kıza gidin, sonra beraber gideriz dedi ve biz kankam Füsun'la yollara düştük. Bağbozumu zamanı değildi ama çok keyifliydi. Daha önce Amsterdam'a gitmiştik okumak isterseniz şurada 

Her şey o kadar hızlı gelişti ki, doğru düzgün program yapamadık. En azından ben çok fazla araştıramadım. Uçağımız Pisa Galileo Galilei hava alanına ineceği için Pisa'da kalıp, günü birlik Siena ve Floransa'ya gitmekti niyetimiz. Ama Floransa ve Siena'yı görünce Pisa'ya geri dönmek hiç mantıklı gelmedi. Size ilk tavsiyem Pisa için bir gün ve bir gece ayırmanız ve tarihe meraklıysanız Siena'da, alışverişe meraklıysanız Floransa'da kalarak tatilinizi tamamlamanız :)

İlk gün 2 civarı odaya yerleştik. Valizleri bırakıp keşif turuna çıktık. Piazza Del Duomo yani mucizeler meydanı Pisa kulesinin, Katedral, vaftizhane ve anıt mezarın bulunduğu meydan. Surlarla çevrili ve fotoğraf çekilen turistlerle dolu :) 

İçinden nehir geçen tüm şehirleri sevdiğim gibi Pisa'yı da sevdim aslında.  Arno nehrinin üzerine inşa edilen Ponte di Mezzo köprüsünün çok güzel bir manzarası vardı özellikle gece..

Pisa'da görülmesi gereken yerler neler dersen? 


  • Günümüzde üniversite olarak kullanılan Palazzo dei Cavalieri
  • Ünlü saat kulesi Palazzo dell'Orologio 
  • Santo Stefano dei Cavalieri kilisesi
  • Biz gittiğimizde tadilatta olan ve dış cephesi çok güzel olan  Santa Maria della Spina kilisesi
  • Alışveriş için Ponte di mezzo köprüsünden başlayıp tren istasyonuna kadar inen Corsa İtalia caddesi ve aynı şekilde Piazza Garibaldi'den yukarı çıkan Borgo Stretto caddelerini tavsiye ediyorum. Hediyelik eşyacılar, restaurant ve cafeler, butik şarap evleri. Ünlü marka mağazaları hep bu iki caddede.
  • Ünlü ressam ve grafitti sanatçısı Keith Haring'in Anthony Abbot kilisesinin duvarına 18 metre yüksekliğinde 10 metre eninde yaptığı ve yapımı 4 gün süren ünlü  Tuttomondo'yu görmenizi tavsiye ederim. 
  • Nerede yemek yesek dersen piza şarap için  Mediceo 15 tavsiyemdir. 
  • Bir yerel restaurant olan ve gerek şarapları, gerek makarna ve etleri çok başarılı olan Ristorante İl Toscana Steak Hause 'u denemelisiniz. 
Pisa küçük ama sevimli bir şehirdi.  Yarın Floransa'ya gidiyorum gelir misin ? 





























2 yorum:

Deniz dedi ki...

İtalya, aşkıııım!!!!! Çok seviyorum... Meleklere bak :)



Ne iyi etmişsiniz :)

Seyhan dedi ki...

Çok keyifliydi gerçekten sağol Denizcim

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...