20 Nisan 2015 Pazartesi

Ben Sana Küstüm..

Bir numaram bir süredir bana küsüyor, daha doğrusu karşılıklı küsüyoruz. Yanlış olduğunu bilmeme rağmen baktım pas vermiyor. Umursamıyor, barışmak için çaba sarf etmiyor. '' küsersen küs bende sana küstüm dedim'' itiraf ediyorum bir kaç kez oldu bu.



Bir süre geçtikten sonra ''Anne hala küsmüyüz?  diye sordu. Hayır dedim şaklabanlık yapıp güldürdüm, gıdıkladım, barıştık. Ama önce onun gelmesini bekledim. Kendisi o kadar inatçı ki saatlerce kendi kendine takılır ama barışmak için hamle yapmaz. O inat, ben inat mükemmel uyumu yakalamışız :)

Küsme problemi sadece benim problemim değil. Cimnastik antrenörü ile geçen gün aynı konuyu konuştuk. Gelecek vaat eden bir çocuk, çok iyi ama beni dinlemiyor. sert konuştuğumda küsüyor dedi. Ve küsünce ders boyunca pas vermiyormuş. Ders esnasında verilen komutlar biraz kaba bir dille verildiyse yapmıyor. Daha doğrusu yapıyor ama surat asıyor. Keyif almıyor gibi geliyor bana. E keyif alsın diye oradayız. O zaman ne işimiz var?



Gelecek vaat eden çocuklara biraz azla yükleniyorlar. Daha fazla ve daha yoğun çalışıyorlar. Yani iş lay lay lom kısmından çıkıp daha disiplinli oluyor. Haziran itibari ile haftada dört gün gideceğiz. Ve daha yoğun bir program bizi bekliyor. Yarışmalara hazırlanan çocuklara antrenörler bazen öyle bir bağırıyor ki. O çocuğun annesi ben olsan oturur ağlarım yani o derece. Böyle bir durumda Defne Nil'in küsmesi otorite problemi yaşatıyor. Yetenekli olduğu bir sporu küsme huyu yüzünden bırakmasını hiç istemiyoruz.  Zaten kendisine de her fırsatta söylüyorum. Spor disiplin işidir. Çok çalışman gerekiyor. Antrenörlerini iyi dinlemelisin. Onlar senin başarılı olman için buradalar. 

Kendi ayakları üzerinde dursun, kimseye eyvallahı olmasın olayını biraz abartmışız galiba :) Bakalım bu yaz bizi neler bekliyor?





Küsme huyu ile ilgi kendime bir notum var. Burada dursun!!!!


Duygusal gelişimin en önemli özelliği 'Koşulsuzluktur'

Doğal ebeveynler çocuklarını koşulsuz severler.
''Sen beni sevmesen de ben seni seviyorum'' diyebilirler.
Her türlü kaygıdan uzak bir biçimde çocuklarına tebessüm edebilirler.

Çocuk, anne babasının kendisine duyduğu sevginin her koşulda devam ettiğini fark ederse duygusal gelişimini sürdürebilir.

Çocuklar bazen ebeveynlerine küsebilirler, kızarlar. Henüz problem çözme yetenekleri yeterince gelişmemiş olduğu için tepkilerini yanlış biçimde ortaya koyabilirler.

Ama yetişkin çocuk değildir.

Yetişkin kendisine küsen çocuğa küsmemeli, kendisinden beklenen olgunlukla ve problem çözme yeteneğinin gerektirdiği biçimde hareket etmeliler.

''Sen bana küssen de ben sana küsmem  ki'' sözünü duyan çocuk kendisini emniyette hisseder... Koşulsuzca sevildiği hissiyle duyusal gelişimine devam eder.





1 yorum:

Esra dedi ki...

okuyunca kendi cocuklugum geldi aklıma.bende çocukken cok hassastım ve bazı söylenmiş kaba kelimelere bile hem küser hem ağlardım.simdi düşünüyorum niye oyleydi acaba? bunu bilmiyorum ama simdi küsmesemde aglamasamda hala hassasımdır.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...