18 Kasım 2015 Çarşamba

Yazsam okusam, okusam yazsam biri devamlı çay verse bana…


Hadi çay koy da içelim.. diyebileceğim insanlar azalınca çay evlerini sever oldum. Onlarda güzel çay veriyorlar. Parasıyla ama olsun. 

Anlatırsam dinlerler de, belki beni  de. Mesela oturduğum köşe masada ağlamaya başlasam birdenbire, sessizce.... Bir şeye ihtiyacınız var mı? diye sorar biri çekinerek eminin. Çünkü biz ağlayan insana dayanamayız. Teselli etmek isteriz. Baktık teselli edemedik, başlarız onunla ağlamaya.. 

Teselliye ihtiyacınız olduğunda çay vereniniz bol olsun.. Baktık veren yok, çay evleri sağ olsun..



İstanbul'da hatta tüm Türkiye'de hızla artan kahve kültürüne inat, benim gibi çay severler için açılan güzel yerlerde var. Kısa süre önce Leyla ile birlikte birini keşfe gittik. 

Çaycı İzzet Efendi. Çengelköy Kerime Hatun cami sokağına girip biraz ilerledikten sonra. Kırmızı boyası ile ben buradayım dedi zaten.  Çok sevimli ve minik bir kafe. Her yer çay ve kitap.  Dahasına gerekte yok. 

60'ın üzerinde çay çeşidi var. Kafede menü bulunmuyor. Teşhirde bulunan çay kavanozlarını koklayarak aromasını beğendiğinizi seçiyorsunuz hazırlıyorlar. Çayların bir çoğu uzak doğu kökenli, yeşil çay temelli. Siyah çay ve bitki çayları karışımları da mevcut Denenecek bol bol seçenek var yani. Ben siyah çay severim. Siyah çay tabanlı bir ürün denedim. Gayet güzeldi. Leyla'nın denediği kış çayı da çok başarılıydı. 

Çayın yanına bir şeyler yemek isterseniz. Mekan sahibinin kendi elleri ile hazırladığı, kekler, tatlılar var. Bir biraz erken gittiğimizden. Browni fırındaydı. Pişmesini bekleyemedik.  Ama gayet güzel kabarmıştı :) Çalışanlar ilgili. Ortam sıcak ve samimi. Sevmediğim tek şey müzik seçimi oldu. Yunan müzikleri çalıyordu. Türk sanat müziği yada uzak doğu tınılar atmosfere daha çok uyardı sanki.   Ücret uygun. İki fincanlık pot için 12'şer lira ödedik. Bizim yeniden yolumuz düşecek, belki karşılaşırız bile. 

Unutmadan Çengelköy turu yapmada dönmeyin :) 









2 yorum:

Jale güney sun dedi ki...

Ne kadar hoş bir yermiş. Dediğin gibi çay içilecek yerler de artmalı. Her yer kahve olmaz ki. Ki ben her ikisini de çok severim.

Seyhan dedi ki...

Kahve çok popüler oldu jalecim festivali ile var:) Çayın günahı ne :)))

Sevgiler

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...