13 Aralık 2017 Çarşamba

Midilli & Molivos Gezi Notları.. I

19 Mayıs tatilini fırsat bilip kısa bir kaçamak yapmaya karar verdik.  Arkadaşlarımızla iki araba olarak sabah erken saatlerde İstanbul'dan yola çıkıp Ayvalık'a gittik. 5-6 saat kadar süren bir yol oldu. Arada yemek molası verildi. Feribot biletlerini önceden almıştık. Cunda'dan feribotla Midilli'ye geçtik. İlk gün Midili'de konakladık. Otel olarak merkeze çok yakın olan Olympias Hotel 'i seçtik. Odalar ferah ve temizdi. Kızlar çocuk odası olarak düzenlenmiş asma kata bayıldı

Otele yerleşip valizleri bıraktıktan sonra Midilli sokaklarını keşfe çıktık. Önce en ünlü caddesi Ermou caddesini gezdik. Hediyelik eşya satan dükkanlar ve alışveriş mekanları bu caddede. Bolca gezdikten sonra tarihi osmanlı bankasının restore edilerek restaurant haline getirilmiş ve taş kahveyi andıran Panellinion da bir mola verdik. İçeride masalarda dökülen kırıntıları araklayan güvercinler vardı. Kızlar bayıldı.

Sahil şeridinde turistlerin tercih ettiği cafe ve restaurant alternatifleri ile dolu. Biz akşam yemeği için daha çok yerel halkın tercih ettiği bir mekana gittik. Merkezde olmadığı için taksi ile 10 dakika  seyahat ederek Refenes'e ulaştık. Servis biraz yavaş olsa da lezzetler yerindeydi. 6 yetişkin 2 çocuk tıka basa yedik. Balık, mezeler, alkol alıp çok komik bir rakam ödedik. Gideceklere kesinlikle tavsiye ederim.

Şeyda ablası ve Zeyno

Ertesi sabah otelde kahvaltıdan sonra, kiraladığımız araç gelip bizi aldı. Molyvos'a doğru yola çıktık.  Yolda minik ama harika bir sahil kasabasında mola verdikSkala Skamnias  küçücük, ama çok keyifli bir yerdi. Limanda bir kaç tane cafe ve hediyelik eşya satan yerler dışında çok alternatif yok. Yemek yemek içinde devasa dut ağacının altında yer alan sanırım tek restaurantta mola verdik. Canlı müzik eşliğinde çok lezzetli yemekler yedik. Adı neydi derseniz işte buydu:)